Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Startavgifter och prispengar

Startat av fyrtiotalist.com, 14 november 2013, 12:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle Svensson

#30
Så vi lever i ett laglös område ? Låter farligt. 8) Bäst att avgå :-\ Nej det gör vi naturligtvis inte.
De gamla gäller tills de nya har klubbats av årsmötet och godkänts av SBF och Riksidrottsförbundet. Övergripande stadgar som ska in gäller dock nu, eftersom de är lagligen påtvingade på klubbarna sedan några månader tillbaka. Blev det krångligt nu? Det tycker juristen också, så vänta så kommer ett förslag att ta ställning till.
De två sistnämnda kommer nog att ta lite tid på sig eftersom det är många föreningar som ska göra det samma som oss.

fyrtiotalist.com

Citat från: Henrik H skrivet 02 december 2013, 16:02
... beror väl på hur negativ/positiv man är  :o

Kan inte förstå annat än att detta är riktat till mig, Henrik. Ledsen om min personliga framtoning är negativ. I grunden upplever jag mig själv positiv och hjälpsam om någon vill ha och behöver min hjälp. Men jag har tydligen en del att jobba på.  :) Som jag skrivit tidigare hoppas jag att vi inte är på väg med denna tråd som utvecklingen blev inför förra årsmötet. Alltså att var och en gör vad vi kan för att den skall handla om sakfrågor och inte personfrågor. De senare lämpar sig bäst på årsmötet.  :-*

Lars Runo Tillback

Ämnet  "Startavgifter och prispengar", som handlar om ekonomi, PR och sponsring borde hållas rent och särskilt. Nu har det övergått till debatt om "RHK:s målsättning och stadgar" . Detta viktiga ämne kan väl få ett eget ämne, just  det egna ämnet, eller?
"Nån jävla ordning får det vara... "  Citat från vem? Inte var det Kennedy i alla fall

Perskarner

Citat från: lexie467 skrivet 30 november 2013, 15:49
Jag har miljoner ideér hur vi kan göra men eftersom dessa inte vi ett enda tillfälle fallit i god jord så håller jag inne med dessa. Vad jag HANDFAST vill rekommendera är att styrelsen tar ett beslut direkt och tillsätter en kommitté med doers vilken skall ha som uppgift att presentera en handlingsplan som täcker framtiden i ett startskede dvs. vad som behövs och är ett måste.
Tommy Jagerwall   
[/quote]
Jag håller med föregående "skrivare" (Lars) att vi nog behöver fokusera ett ämne i taget, och denna fråga känns väldigt angelägen. Håller med Lexie467 att det behövs ett beslut från styrelsen att sätta igång en process för att utröna de ev möjlighet vi kan tänkas ha för att utöka intresset för vår sport, vilket i sin tur kan leda till bättre "intäkter". Tillsätt en grupp som får "brainstorma" och sedan testa bärigheten i dessa idéer ! Det viktiga är att det händer mer än bara en massa skriverier på vårt forum ! Doers som Tommy efterlyser !
Per S #42

fyrtiotalist.com

Citat
Tillsätt en grupp ...
Varför tillsätta ännu en grupp när det redan finns en med uppgift att ta sig an framtidsfrågorna?

Framtidsgruppen:
L-G Widenborg, Per Hågeman och Bo Lindman


Perskarner

Ja kanske det ! men frågan om sponsring, kommersialisering och public relation inryms under "framtidsfrågor" ? Kanske kan denna grupp inrymmas i den nya konstellationen ?
Per S #42

Pelle Svensson

#36
Du har rätt Perskaner, framtidsgruppens arbete handlar mera om att se in i "Kristallkula" om hur framtiden kommer att se ut, vad vi kan förvänta oss angående miljö, FIA, SBF och övrigt som kan påverka verksamheten framöver. Förslag och lösningar som man kommer fram till förmedlas till styrelsen och är alltså en stöd grupp till styrelsen.
Någon marknadsföringsgrupp har vi inte i dag, men det skulle vara riktigt bra om någon eller några, seriöst, vill ta på sig den uppgiften. Kom med förslag på personer så lovar jag att det klubbas på nästa möte.

weiter

Det behövs någon typ Picko eller Bosse "Emma" för att få fart på det hela men inte lätt att hitta.

Pelle Svensson

Picko är trots sin ålder en kreativ kille, om ni inte visste det så är det han som ligger bakom våran första deltävling 2014 på Knutan. Jag får ständigt rapporter från honom, allt eftersom han knyter kontakter. Inom media så är Teknikens Värld och Svensk Damtidning redan på banan. Ska bli spännande att se vad han mer får ihop. Engelsk speaker och prisutdelare är också klara och det är inte vilka Gubbar som helst. Mera info kommer, men finns det ideer och arbetskraft både till Knutan och vårt eget  Veldromlopp så slå mej en signal på 0706046464 eller maila på ibsab@telia.com så ska jag ta hand om dom och er.

RCM

Apropå start avgifter såg jag detta på svartamasken, det går tydligen att få ner start avgiften ..............



Totalt hade PCS Racing 87 st chafförer anmälda till serien 2013 och tror på ca 90-95 st till säsongen 2014, PCS Racing kan erbjuda dig som tävlande massvis med bra bantid för en billig peng, vad sägs om i snitt 3 timmars träning, 20 minuters kval samt 2 st race på 20 minuter vardera under en helg. Allt för 2000:- per racehelg.
Medlemskap i klubben PCS Racing kostar 700:- per år
Serieanmälan 0:-

Till Säsongen 2014 kommer PCS att genomföra 8 st helger då vi kommer att tävla samt träna. Nedan är kalendern för 2014(ändringar kan ske)

Varm up Gelleråsen 13/4
Race 1-2 Mantorp Park 26-27/4
Race 3-4 Rudskogen 3-4/5
Race 5-6 Anderstorp 7/6 (6/6 Track Day)
Race 7-8 4-5/7 Gelleråsen tillsammans med BMW
Race 9-10 16/8 Gelleråsen ( 3 dagars)
Race 11-12 29/8 Rudskogen Motorfestivalen
Race 13-14 6-7/9 Mantorp Final

Pelle Svensson

Visst går det att åka billigare, frågan är bara vad du vill ha ut av ditt raceande. Vill du bara köpa bantid så kan du åka träningspass på Gelleråsen varje onsdag. Medlemsavgift 350:- 4 pass a 20 min. 300:-. Eller så kan man åka dyrare i Monaco 4.800 euro ca. 70 min över hela helgen. Valet är fritt.

fyrtiotalist.com

Citat från: Pelle Svensson skrivet 16 december 2013, 22:19
Visst går det att åka billigare, frågan är bara vad du vill ha ut av ditt raceande. Vill du bara köpa bantid så kan du åka träningspass på Gelleråsen varje onsdag. Medlemsavgift 350:- 4 pass a 20 min. 300:-. Eller så kan man åka dyrare i Monaco 4.800 euro ca. 70 min över hela helgen. Valet är fritt.
Pelle! Du är ju en trevlig person och vad jag förstår kan du vara både allvarlig och skojfrisk, ytlig och djup som de flesta. Men hur ska detta uttalande tolkas?  Är det den seriöse ordföranden för RHK, eller den lite mer skojfriske privatpersonen som står för detta uttalande? ??? 

Henrik H

PCS har 5300 medlemmar vilket tillsammans med att en märkesklubb kan ha stöd från tillverkaren/importören kanske ger dom bättre möjlighet att subventionera banträffarna

Det känns lite fel att jämföra sig med en 10ggr större klubb




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Pelle Svensson

Kjell, det var nog mera ett skämt och ett personligt inlägg.
Men det känns också lite konstigt när man rycker ut startavgiften som en enhet ur ett sammanhang som består av en mängd olika saker. Helheten borde vara det som man ska prissätta och inte vissa bitar.
Aktuellt är nu Julborden som serveras IKEA 99:-  -  Ronneby Brunn 695:- stor prisskillnad men också stor skillnad på mat och total intrycket efter har besökt båda ställena.
Var och en får dock utan att jag lägger mej i det göra sin egen bedömning av vad man vill få ut av gjord "Penninginsats".

God Jul på Er alla

RCM

OK förstår  PCS= IKEA hjulbord för 99:- och RHK= Ronneby Brun hjulbord för 695:-